زندگی و تفریح در دبی

پارک ملی دبی

پارک ملی دبی

پارک ملی دبی

اولین پارک ملی دبی یا همان منطقه حفاظت شده بیابانی دبی است که 225 کیلومتر هم وسعت دارد و اولین بار به دستور محمد بن راشد آل مکتوم از ان حفاظت به عمل آمد. این منطقه اکوسیستم بسیار حساسی دارد و بسیار مورد حفاظت و مراقبت قرار گرفته است.
این منطقه حفاظت شده در گذشته یک زمین وسیع زراعی بوده است و در فاصله ای حدود یک کیلومتر تا شهر دبی قرار گرفته است.این منطقه در سال 1997 توسط محمد بن راشد آل مکتوم خریداری شد و تمامی شترهای این منطقه را از این زمین خارج کردند و از آن زمان تا کنون تحت حفاظت قرار گرفت.
پس از آغاز مراقبت های این منطقه تعداد بسیار زیادی درخت ( چیزی حدود 6000) در این منطقه کاشته شد تا شتر ها نتوانند گیاهان را له کنند.
از حیوانات این منطقه نیز می توان به غزال عربی, سان غزال و جانوران غیر طبیعی و خاص دیگر همچون افعی کجرو, گربه شنی کنجکاو و…. اشاره کرد.
از مکان هایی مانند پارک ملی دبی تنها بادیه نشینان می توانند عبور کنند زیرا بافت و شکل آن ها با مناطقی که تپه های شنی دارند بسیار متفاوت است.
برای بازدید از این مناطق راهنماهای خاصی وجود دارند که به بازدیدکنندگان کمک می کنند که گم نشوند و خوراک حیوانات وحشی نشوند!
شافلر می گوید در زمان جنگ ژولیوس با مسیحیان در این منطقه شیرهای خود را جمع کرد که به قدری بزرگ بودند که افرادی که هیکل های بزرگی داشتند فقط می توانستند با ان ها مبارزه کنند.

اما امروزه دیگر خبری از این شیرها نیست و در واقع امروزه تبدیل به موضوع بسیاری از افسانه های این شهر شده اند.این منطقه قبلا میزبان غزال ها بوده است که در خطر انقراض بودند و پدر شیخ دبی این غزال ها را جمع آوری کرد و برای ادامه نسل آن ها را به آمریکا فرستاد.
پس از زاد و ولد این غزال ها آن ها را به دبی برگرداندند و امروزه جمعیت آن ها سه برابر شده است.این پارک یا منطقه حفاظت شده امروزه از مناطقی است که برای کشور امارات افتخار آفرین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *