زندگی در دبی

قانون های ماه رمضان در دبی

قانون های ماه رمضان در دبی

قانون های ماه رمضان در دبی

اکثر جاذبه های گردشگری در طول ماه رمضان در دبی مشغول فعالیت هستند مانند سافاری، پارکهای آبی، بالن سواری، رستورانها و بارها، کشتی روی آب و مال ها و …

با این تفاوت که بارها و رستورانها و کشتی های تفریحی مجاز به اجرای زنده، کنسرت و یا رقصنده نیستند. مشروبات الکلی در طول روز به هیچ عنوان سرو نمی شوند و فقط از زمان افطار تا سحر در مکانهای مشخص و به غیر مسلمان ارائه میشوند. چون برای ورود به بارها مدرک شناسایی که بالای 21 سال بودن شما را باید نشان بدهد، نیاز است، بنابراین ملیت نیز مشخص خواهد شد و فقط غیرمسلمانان مجاز به نوشیدنی مشروبات الکلی، فقط از افطار تا سحر هستند. کلوپهای شبانه معمولا در این ماه تعطیل هستند.

اگر برای تفریح، سرمایه گذاری یا مهاجرت، قصد سفر به دبی رو داری، پیج اینستاگرام رو از دست نده، با وسواس زیادی اطلاعات مهم برای شما تهیه شده

خوردن غذا، سیگار، نوشیدنی و حتی جویدن آدامس در اماکن عمومی در ساعات روز (طلوع تا غروب آفتاب) ممنوع است. قوانین لباس در طول ماه رمضان، برای نشان دادن احترام به فرهنگ محلی کمی محافظه کارتر می شود.

رستوران ها و غذاخوری ها در طول روز به طور عادی به کار خود ادامه می دهند. در طول ماه رمضان، بسیاری از مراکز خرید مانند دبی مال و امارات مال، سنترها، و … ساعات کاری خود را افزایش می‌دهند. بسیاری از رستوران ها و کافه های شهر نیز صبحانه و ناهار را در طول روز سرو می کنند و در داخل رستوران مانعی ندارد.

اکثر غذاخوریها، کافه ها و رستورانها از افطار تا سحر به صورت کامل باز هستند و دارای غذاهای متنوع و مخصوص ماه رمضان همراه با تخفیف خواهند بود. این ماه از افطار تا سحر ساکنین و توریستها می توانند از انواع سرگرمیهای مشخص شده و تخفیفهای غذایی و …. بهره ببرند و این ماه را ماه شادی می دانند.

پارکهای آبی باز هستند و دیگر برای ورود نیاز به صف کشیدن نیز نمی باشد، دیگر تفریحات و سواحل نیز هیچ منعی برای بسته بودن ندارند.

بازدیدکنندگان همچنان از سفر به دبی در ماه رمضان استقبال می کنند، در واقع، این زمان عالی برای بازدید است! نه تنها از بازدیدکنندگان برای شرکت در بوفه‌های مجلل افطار و جشن‌هایی که در شب‌ها برگزار می‌شود استقبال می‌شود، بلکه چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن برای جذب فرهنگ دبی در طول روز وجود دارد. در این ماه کل شهر و مراکز خرید با تم رمضان و نور تزئین خواهند شد و نورافشانی می کنند.
همچنین چادرهایی در این ماه در مکانهایی برگزار میشوند و افطار و سحری باشکوهی عرضه می کنند که به آنها iftar tents می گویند.

در کل تمامی تفریحات و سرگرمیها باز هستند و فقط با رعایت و احترام گذاشتن به مسلمانان برگزار میشود و طی سالهای اخیر قوانین کمی آسان تر برگزار میشود.

🟨 در اماکن عمومی خوردن و آشامیدن ممنوع است و میتواند به عمد بودن آن حبس و جریمه به همراه داشته باشد. کلیه رستورانهای باز نیز در اماکن عمومی و بیرون حق سرو غذا ندارند. در مناطق بسته و داخلی غذا و نوشیدنی در دبی سرو میشود و نوشیدنی الکلی البته به غیر مسلمان و بعد از افطار خواهد بود.

🟨 آدامس جویدن چه در ماه رمضان چه ماه های دیگر ممنوع است.

🟨 موزیکهای بلند و رقص و پایکوبی در این ماه ممنوع است و موزیکهای ملایم و با صدای کم پخش خواهند شد.

🟨 رفتار پرخاشگرانه و توهین آمیز و بدخلقی در این ماه به شدت منع میشود و البته این قانون برای کل سال پابرجاست و شامل پیگیری خواهد بود.

🟨 رقصیدن، بوسیدن، صدای بلند و موزیک بلند در ماشین ممنوع است. گوش دادن موزیک با هدفون مانعی ندارد.

🟨 در این ماه لباس نامناسب نپوشید، از پوشیدن لباسهای باز، تنگ و خیلی کوتاه در اماکن عمومی خودداری کنید.

🟨 اگر برای افطار دعوت شدید این دعوت را رد نکنید، بهتر است بپذیرید، این کار میتواند برای دعوت کننده توهین آمیز باشد، افطار برای روزه داران زمان مقدسی است و تعارف خرما با آب گرم یک رسم ارزشمند محسوب میشود.

🟨 این قوانین در دبی با ملایمت کمتری اجرا میشوند و البته در امارتهای دیگر، مخصوصا شارجه با جدیت بیشتر اجرا خواهند شد و ممکن است با تعطیلی رستورانها نیز همراه باشد.

🟨 مراقب باشید هرگز بعد از خوردن مشروبات الکلی رانندگی نکنید و البته این قانون برای کل سال پیگیری قانونی خواهد داشت و در این ماه رعایت بیشتری کنید.

🟨 بارها و کلابها و رستورانها و مراکزی که موزیک و رقص و پایکوبی شبانه برقرار بوده است، باید صدای موزیک خود را کم کنند و بهتر است از موزیکهای ملایم و آرام استفاده کنند.

🟨 نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی و بارهای روباز و روزانه و در روز ممنوع است، رفتار پرخاشگرانه و حالت مستی به شدت منع میشود که البته این نوع رفتار پرخاشگرانه همیشه شامل منع خواهد بود و در مواردی جریمه و حتی حبس را به همراه خواهد داشت.

🟨گردشگران غیر مسلمان در برخی هتل های خاص آنهم بعد از افطار ممکن است بتوانند مشروبات الکلی بنوشند.

🟨 غذاخوردن در بارها و رستورانها و کافه ها، در روز در مکان عمومی ممنوع است ولی در مکانهای بسته کافه و رستورانها، می توانید غذا میل کنید و این مورد در فضای باز اصلا انجام نخواهد شد.

🟨 رستورانها و بارهایی که قبلا نوشیدنی الکلی سرو میکردند، فقط بعد از افطار و به غیر مسلمان اجازه سرو مشروبات الکلی را دارند.

🟨 در ماه رمضان کلوپها و بارها معمولا باز هستند ولی صدای موسیقی کم خواهد بود و در مورد نوشیدنی نیز قبلا توضیحات داده شده است، همان موارد اعمال میشوند.

🟨 در این ماه می توانید به سواحل بروید و شنا کنید، ولی لباسهای پوشیده تر و محتاطانه تر بپوشید و همانطور که بارها گفته شد، مشروبات الکلی در روز و موزیک خیلی بلند وجود نخواهد داشت.

🟨 در هواپیما مسلمانان به دلیل سفر، مجبور به روزه گرفتن نیستند، در طول سفر در هواپیما نوشیدنی الکلی سرو میشود.

شاید این مطالب برای شما مفید باشد :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *