زندگی در دبی

هزینه زندگی در دبی

هزینه زندگی در دبی

فهرست عناوین

این قیمتها به صورت حدودی هستند و بستگی به سبک زندگی و انتخاب هر فرد ممکن است بالاتر یا پایینتر باشند و کلیه برآوردها مربوط به ابتدای سال 2024 می باشد و ممکن است طی سالهای آینده شامل تغییرات شوند.
کلیه قیمتها می تواند در مناطق مختلف زندگی و فروشگاهی به صورت متفاوت، کمتر و یا بیشتر محاسبه گردند.


هزینه های حدودی یکسال زندگی معمولی رو به خوب در دبی

هزینه اجاره خانه در دبی

میانگین هزینه اجاره استودیو، به صورت سالیانه، برای یک یا دو نفر قابل استفاده: از 25 هزار درهم در مناطق معمولی به بالا تا مناطق خوب (استودیو حتی میتونه بستگی به منطقه قیمت یک خانه دوخوابه در منطقه معمولی باشه)

میانگین هزینه اجاره یک خوابه به صورت سالیانه، از 40 هزار درهم در مناطق معمولی به بالا تا مناطق خوب و عالی که هزینه ها بالاتر میرن مثلا مناطق خوب از 75 تا 85 و مناطق عالی خیلی بالاتر خواهند رفت.

هزینه های دوخوابه قیمتهای متفاوتی دارد و از 60 هزار درهم در مناطق معمولی شروع میشود تا مبالغ بالا بستگی به برند و منطقه و سال ساخت که برای همه نوع متراژ خانه صدق خواهد کرد.

کمیسیون اجاره

مبلغ کمیسیون هر بنگاه املاک متفاوت است و مبالغ مختلفی بستگی به متراژ و منطقه دارند و معمولا 5درصد هزینه کل مبلغ اجاره سالیانه خواهد بود و بعضی مناطق با توجه به برند و خود سازنده، کمیسیون فری نیز هستند.

ضمانت تخلیه و تعمیرات

یک هزینه نیز بابت دیپوزیت از شما دریافت میشود که بستگی به متراژ و منطقه از 1500 درهم تا 5000 درهم و بالاتر خواهد بود و در پایان قرارداد در صورت تحویل سالم منزل به شما پس داده خواهد شد.

خنک کننده

مبلغ چیلر یا خنک کننده می تواند در ساختمان فری باشد و یا به صورت سالیانه و یا به صورت ماهیانه قابل پرداخت باشد، این موارد را حتما قبل از عقد قرارداد جویا شوید، در هر ساختمان این موارد متفاوت خواهد بود.

هزینه آب و برق

هزینه های (دیوا) آب و برق و عوارض ماهانه ثابت از 300 درهم بستگی به متراژ و منطقه شروع میشود و تا 5000درهم نیز در خانه های بزرگتر امکان پذیر است. قیمت آب و برق و عوارض بستگی به مناطق و متراژ ساختمان متفاوت هستند و قیمت ثابتی در کل دبی ندارد. در مصرف آب و برق باید نهایت صرفه جویی را بکنید چون به محض سهل انگاری هزینه شما دوبرابر خواهد شد.
همچنین دیوا از شما مبلغ 2000 درهم به عنوان دیپوزیت دریافت میکند و در پایان قرارداد خانه به شما پس داده خواهد شد. خانه های ویلایی مبلغ 4000 درهم خواهد بود.

هزینه گاز شهری

هزینه گاز شهری نیز به صورت جداگانه پرداخت میشود و هر چند وقت یکبار بستگی به مصرف خود باید حداقل 100 درهم شارژ کنید و این مبلغ می تواند بستگی به مصرف شما از 1 ماه تا نزدیک به 3 ماه کافی باشد.

هزینه خورد و خوراک در دبی

به صورت میانگین اگر در منزل غذا درست کنید و صرفه جویی کنید و حداقل دونفر باشید، از ماهی 800 درهم می توانید خرج داشته باشید تا مبالغ بالاتر.
اگر از بیرون غذا تهیه کنید قیمتهای متفاوت وجود دارد و مبلغ شما دو تا سه برابر خواهد شد.
می توانید از هایپرمارکتهای دبی خرید کنید که قیمت مناسب دارند و آفرهای همیشگی خواهند داشت، مانند کارفور، نستو، لولو، ویوا و … هایپرمارکتهای دیگر مانند اسپینیز و غیره هزینه های خرید شما چندبرابر خواهد بود که البته تفاوت آنچنانی در کیفیت دیده نخواهد شد و تفاوت در اسم هایپر مارکت خواهد بود. مبلغ خرید میوه و سبزیجات را نیز می توانید با حداقل خرید در همین مبلغ بگنجانید و یا مبلغی اضافه کنید، قیمت میوه و سبزیجات در امارات قیمت معقولی دارد.

هزینه رفت و آمد در دبی

هزینه های رفت و آمد در دبی بستگی به مسافت متفاوت است و ورودی هر تاکسی 5 درهم و در برخی مناسبتها و شبها و منطقه ها ممکن است از 12 درهم نیز شروع شود، همچنین تاکسی های آنلاین مانند کریم استارت مبلغ تاکسی متر از 12 درهم است و بستگی به مسافت، برای یک مسافت کوتاه حداقل 40 تا 50 درهم هزینه میشود.
هزینه هر رفت با اتوبوس 5 درهم و در برخی مناطق با مسیر کم 3 درهم خواهد بود. هزینه مترو 5 درهم و در مسیرهای طولانی هر رفت 7 درهم خواهد بود. هزینه برگشت نیز همین مبلغ است. برای رسیدن به هر منطقه ممکن است یک اتوبوس و یک تا دو مسیر مترو نیاز باشد و یا حتی برخی مناطق بعد از این موارد گفته شده مقداری پیاده روی یا تاکسی گرفتن نیز نیاز است. هزینه رفت و آمد شامل هزینه های بالای دبی و امارات هستند.

رستوران ها

غذای رستورانها از شاورما که یک غذای معمولی است از 9 درهم در مناطق معمولی شروع می شود و تا 35 درهم نیز وجود دارد. غذاهای پرسی بیرون بر، از 25 درهم به بالا خواهند بود و حداقل هزینه هر پرس غذا در رستورانهای خوب و یا معمولی در حد خوب از نفری 40 درهم کمتر نخواهد بود، رستورانهای خوب و در حد بالا، مبالغ غذا از 100 درهم یا نزدیک به آن شروع می شود و بازهم قیمت های بالاتر از این وعده های غذایی در رستورانهای برند دیگر وجود دارد.

لبنیات

لبنیات در دبی مبلغ بالایی دارد و یک بستنی قیفی یا لیوانی معمولی با یک اسکوپ برای شما از 15 درهم تا 45 درهم ممکن است هزینه داشته باشد و بستنی ها معمولی سوپرمارکتها و شرکتی از حداقل 3 درهم به بالا هستند.
یک باکس چهارعددی شیر از 16 درهم تا 25 درهم خواهد بود، یک سطل ماست یک کیلویی از 8 تا 9 درهم خواهد بود، قیمت پنیر از 8 درهم و کره از 10 درهم در سایزهای معمولی خواهند بود.

قهوه و کافه

قیمت قهوه در دبی در اکثر کافه ها از 17 یا 19 درهم شروع می شود و تا 55 درهم نیز به ندرت هستند و در هتل ها و رستورانهای عالی مبالغ نزدیک به 100 درهم نیز هستند.
چای کرک چای محبوب امارات و هندیها و البته جنوبیهای ایران، از 2 درهم تا مبالغ 12 درهم مشاهده می شود.
(کلیه هزینه های خورد و خوراک ممکن است بستگی به سال و فصل مقدار کمی بالا و پایین شوند، ولی افزایش قیمت معمولا معقول خواهد بود)

هزینه اینترنت در دبی

هزینه اینترنت در دبی از ماهی 300 درهم و هزینه شبکه های بین الملل تلویزیونی نیز از ماهی 59 درهم وجود دارد و قیمتهای متفاوت و شبکه های متفاوت هستند، اگر شبکه های عربی دبی را بخواهید مبلغ حدود 150 درهم می توانید به مبلغ اینترنت ماهیانه اضافه کنید و شبکه ها را نیز داشته باشید.

شاید این مطالب برای شما مفید باشد :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *